Voorbereidingen - Reisverslag uit Winschoten, Nederland van Renate Jong - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Winschoten, Nederland van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

26 April 2018 | Nederland, Winschoten

Nieuwe plannen...
Afgelopen jaar september hebben we de worldtraveller e-bikes van Koga besteld. Het is voor Fred een hoop om daarmee wel te kunnen fietsen en minder last te ervaren. De knie is best okay, de rechter bovenbeenspieren blijven een issue en belemmeren lange fietstochten. Oorzaak, het blijft gissen. Wellicht toch naweeën van een gordelroos die 2 jaar geleden in Bergamo uitbrak.
De fietsen, afleverdatum werd uitgesteld en uitgesteld. Koga: ‘handgemaakt, één eindmonteur, nee wij geven geen garantie voor de afgesproken datum. Trouwens, de frames komen uit Azië.
Veel frustratie verder, werden de fietsen met bemoeienis van onze fietsdealer op dinsdag middag 17 april geleverd. De eerste e-bikes van deze serie in NL. Afstellen, stuur maximaal inkorten, heb schouders van 39 cm breed en ik hoef niet met gespreide armen op het stuur te hangen en verder wat accessoires op de fiets monteren. En dan, fietsen maar. Dat is wennen, met stand eco zit ik zo al op 23km/h. Dan is er nog tour, sport en turbo. Op eco haalt de accu 140-150 km in onze omgeving, met tegenwind.
Onze ‘oude’ fietsen hebben we verkocht. Koper en verkoper waren tevreden. Voor Fred was de stap een uitkomst voor mij is het dealen met mijn opvatting: ‘Fietstochten op e-bikes tellen niet echt’. Echter, Fred op e-bike en ik op mijn normale fiets lijkt me ook niet de combinatie. En dat wordt door ervaring van anderen ook bevestigd. Dan op deze wijze en ik hoop dat we nog veel mogen tourfietsen met deze Rolls-Royces.
Met de accu’s (lithium) mogen we niet vliegen. Er is een maximaal vermogen voor een accu waar je wel mee mag vliegen, maar dan heb je een bereik van 40-50km zonder heuvel en wind.
Uitkomst biedt Soetens, een fietsvervoerder. Hij heeft de fietsen vanmorgen opgehaald en zorgt ervoor dat ze in Pisa in het hotel staan.
Zelf vliegen wij later naar Pisa en starten daar met fietsen.
We willen dan naar huis fietsen via routes die bijna allemaal nieuw voor ons zijn. Fred heeft dit in de wintermaanden uitgezocht. In grote lijnen: Pisa, Vinci, Desenzano del Garda, Tirano, St. Moritz, Basel, Metz, Maastricht en @home.
Ik verheug me op Italië en vooral het fietsen in de Alpen. Hopelijk is het goed weer, zodat we kunnen genieten van de vergezichten.
Groet Fred en Renate

• 30 April 2018 - 11:40

Doeke:

Gaat vast en zeker goed komen. Geniet er van en we horen graag hoe het jullie onderweg vergaat.

• 30 April 2018 - 14:34

Gerrie Vermeer:

Prachtige fietsen, dat gaat als een speer straks met jullie. En zo weer thuis........wel voorzichtig met de turbostand hoor, en helm op,!!!!!

• 30 April 2018 - 16:32

Yvonne De Kruijf:

Zien er strak uit met een sportieve uitstraling. Veel plezier met de Koga's.

• 30 April 2018 - 23:29

Mariska:

Wow wat een prachtfietsen! Ik ben weer erg benieuwd naar jullie belevenissen ennuh pas op met die turbostand

• 01 Mei 2018 - 10:27

Dorien Lobbezoo:

Dat gaat vast weer een mooie reis worden met jullie supermooie fietsen! Ik volg jullie graag weer engeniet mee op afstand,

• 02 Mei 2018 - 13:14

Henk De Kruijf:

Altijd goed om te horen: "nieuwe plannen" en ook goed dat jullie het fietsen niet helemaal hebben afgezworen. Ik dacht trouwens dat je helemaal niet mocht vliegen met je e-bike, zelfs niet zonder accu, althans bij een aantal Airlines. Ik ben trouwens wel benieuwd hoe het jullie bevalt in het leger van de elektrisch aangedreven vervoermiddelen. De bergen van Italië en Zwitserland zullen geen probleem meer opleveren en vanaf Basel kom je geen berg meer tegen. Het is wel een leuke tocht die jullie gaan rijden. Gaat de rit via de Splügenpass naar St Moritz? Dat is vanuit Italië wel een uitdaging. Je kunt een volgende keer ook de heenreis doen met de fietsbus naar verschillende bestemmingen in Europa of met de trein of nachttrein die nog vanuit een aantal Duitse steden rijdt.

Veel plezier en een mooie reis gewenst, hopelijk hebben jullie lekker weer.
    Groet, Henk de Kruijf