vervolg - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Renate Jong - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Renate Jong - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 Augustus 2010 | Sri Lanka, Colombo

Vanmorgen waren in de tandtempel en hebben de cermonie bijgewoond. Erg mooie tempel. Een Singalees (sorry dat ik ze tot nu toe Srilankezen heb genoemd) heeft 1 keer in zijn leven naar de tandtempel te gaan. We hadden een gids gehuurd, helaas was zijn Engels door een spraakgebrek bijna niet te verstaan, dan nog die herrie van die ceremonie (trommels) erbij. Hij haastte en vertelde veel met veel moeilijke namen, eigenlijk 3 keer niks. Dus de volgende keer zullen we eerst een praatje gaan maken om te horen hoe het Engels is. Toen de gids wegging zijn we in alle rust nogmaals dat rondje gelopen. Rustig gaan zitten en mensen gaan kijken. Veel jonge ouders met hun baby (soms erg klein, 4-6 weken oud, stipje op het voorhoofd) Oude mensen, ze nemen eten ook voor zichzelf mee en lunchen in het tempelgebouw. Daarna zijn we vreselijk gaan toeristen, eten in de pizzahut. Was wel lekker even. Toen nog door de straaten geslenterd en veel kansen laten liggen. Overal worden we aangesproken voor speciale prijen, acties en buitenkansjes. Ze begrijpen er niks van, we laten hun special offer zo maar schieten. Wij willen geen olifantendinges bezoeken en ook het theemuseum niet. Is gewoon niet te begrijpen. Domme toeristen. We gebruiken hier veel de tuk tuk, en elke keer is er weer iemand die zij kennen waar we toch echt naar toe zouden moeten en voor weinig geld iets moois te kopen. We leggen dan uit dat we op de fiets zijn en geen bagage kunnen gebruiken. En weer is er een oplossing: die ring voor mij weegt toch echt niks, die mooie stof kunnen zij heel klein inpakken... Na drie keer heel ferm NOOO is dan rust. Vanavond gaan we in de stad eten bij Ram's vanmiddag gekeken was een aanrader uit de LP. Daar een gesprek gehad met een SL dame die in Turijn woont en werkt. Diamonds bussines.
Trouwens: op de fiets hangt mijn vlaggetje aan de linker kant, dit roept hier vragen op en men lacht mij uit, als ik vertel waarom die er hangt. Ze lachen sowieso, omdat ik met helm fiets.
Onderweg ontmoeten we meestal vriendelijke mensen. Een keer waren we fout gefietst en wilden een ijkpunt vinden om te weten waar we zijn. Daar kenden ze de buurtplaats 5km verderop niet en de wegwijzer was uitsluitend in het Singalees, maar we vonden een busjesman die bleek het aan het goede eind te hebben. Ook de politie is mbt wegwijzen niet betrouwbaar. Op kritische punten vragen we zolang tot we drie keer hetzelfde advies krijgen.
We zijn nu 2 uur bezig gewest om een overnachting in Arugam Bay te vinden. Augustus is hier naast december en januari topmaand. Veel Fransen reisen naar SL. De Oostkust is volop in opbouw en weer place to be. Wat Minbuza hierover vertelt is niet te zien in de boekingen. Het zit gewoon vol. Tot nu toe ging het heel makkelijk overnachtingen te vinden. We hebben nu cabinas geboekt, gezien de prijs kan het niet veel voorstellen. We zien het wel en anders valt er vast iets te platse te regelen. Fred is al onrustig en baalt dat we dit niet gister avond hebben gedaan. Zou het wat uit maken?
Het landschap hier in het midden in het hoogland is zeer mooi, veel rijstvelden.
SL is voor een aziatisch land prijzig. De middenklasse hotels liggen met airco en ontbijt gemiddeld tussen 40 -70 dollar. Soms kunnen we onderhandelen en soms absoluut niet.
Zo ik ga nu weer eens douchen en nog een beetje lezen en dan weer eten,
groet Fred en Renate

• 02 Augustus 2010 - 11:43

Ellemiek:

Hoi Fred&Renate, fijn dat jullie je vermaken en mooie dingen zien! Wat een dure hotels zeg daar in SriLanka, in India was het een stuk goedkoper (mja, na 1 vakantie wilden we daar ook niet meer naar terug, dus dat zegt genoeg over de kwaliteit haha) Veel plezier nog! Liefs Ellemiek

• 02 Augustus 2010 - 14:24

Patrice:

Re, als ze daar links rijden moeten je vlageetjes niet rechts dan? hahaha leuk om de lachertje te zijn van de Singalezen mooi toch!! ze hebne nu ook lol aan jou...en die frizzle sissel van de gids hahaha ik moet vreselijk om lachen ik zie het voor mij!!!:-) afijn weer iemand gelukkig gemaakt niet? achhhh niks boeken ter plaatse valt altijd wat te regelen anders is er altijd iemand die iemand anders kent enz enz.
    globetrotter Fred moet er kunnen niet?
    Gaan nu jullie wel weg uit Kandi de feesten beginnen zo.... niet?
    Veel plezier nog en blijf blogen we zitten hier vreselijk in de regen en aan het werk dus is een opkikkertje.
    Kus

• 02 Augustus 2010 - 15:57

Jos En Dorien:

Hallo alletwee!

wij zijn weer thuis en genieten weer van jullie reisverslagen!

Veel reisplezier!!!