Bosa Marina - Reisverslag uit Bosa Marina, Italië van Renate Jong - WaarBenJij.nu Bosa Marina - Reisverslag uit Bosa Marina, Italië van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Bosa Marina

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 Mei 2014 | Italië, Bosa Marina

Dag 5, 19 mei,
Alghero 68 km
Gisteravond zijn we nog naar Castelsardo gefietst. Het begon met regenen. We hebben de fietsen beneden gestald en zijn omhoog naar Centro Storico gelopen. Mooi oud gedeelte, steile trappen, nauwe steegjes en leuke restaurantjes. Echter waren we de enige toeristen en Fred voelde zich opgelaten. Aldus weer naar beneden en daar in een Pizzeria gegeten.
In de regen terug - bultje op-bultje af- naar het hotel gefietst en de kleren opgehangen om te drogen.
De bedden waren waardeloos, ondanks de nieuwe matrassen.
Vanmorgen zijn we langs de kust op de redelijk glooïende weg naar Porto Torres gefietst. Het weer is conform de voorspelling; bewolkt en af en toe wat regen. In Porto Torres hebben we geschuild bij een bar. Een espressootje en een beetje rondkijken. Daar hebben we de route naar Alghero opgepakt. Alghero is een mooie kustplaats met een centro storico.
Fred heeft al gedoucht, ik wacht nog 5 minuten. Warm water is ons 20 minuten geleden beloofd. Bedden zijn goed, echter hadden we al de fietstassen uitgepakt, de fietskleren uitgespoeld en het water liep al 10 minuten (4de etage) en was nog steeds lauw. Eerst heb ik gebeld, sorry, sorry every moment. Weer 10 minuten later ben ik (met handdoek) naar beneden, oh, oh, problem 10 minuts i will call you. Ondertussen heb ik dit alles al opgeschreven, en je raadt het... Dus ook ik ga lauw douchen.

Dag 6, 20 mei
Bosa Marina 49 km
Gisteravond hebben we Alghero verkend. Mooie kade met haven en de boten mogen er zijn. Ook prachtige etalages, waar ik heerlijk zou kunnen shoppen. Tja, elk pondje op de fiets extra telt!
Vanmorgen met stralend weer vertrokken, langs de kade, een heuveltje omhoog tot een mooi uitzichtspunt. Geweldig. Het ruikt bijna overal heerlijk, de brem en de kamperfoelie overheersen. Er wordt duidelijk niet met Round up langs de weg gespoten. De wegen zijn gezoomd met kleurrijke veldbloemen. We klimmen, we dalen, we volgen de kustlijn; horizontaal én verticaal. Hier zijn ze niet fan van: bruggen bouwen. Ons hoogste punt vandaag is 370m en in totaal komen we op ruim 700 hoogtemeters.
Het panorama blijft ons boeien. Een wielrenclubje haalt ons moeiteloos in. Trouwens geweldig eiland voor de wielrenners. Af en toe worden we ingehaald door een motorclubje. In de verte loeien al de motoren en het is geen toeren, het is schreuren met aan de helm een Go-Pro cameraatje. Dan kun je in elk geval 's avonds nog wat van de omgeving zien.
We zitten in het juiste seizoen, het is nu nog alles groen en in bloei en het is rustig op de weg. De temperatuur is nog te doen, waarbij het vanmiddag al tegen de 30 graden ging. De begroeiing is laag enbiedt geen schaduw.
Aangekomen in Bosa Marina fietsen we door naar het strand en vleien ons in loungestoelen; cappuchino erbij en even niks. Ach, een ijsje kan er ook nog bij, het zit hier wel lekker na deze fietsdag. 2 uur later fietsen we naar het geboekte hotel (Romantica Hotel) en zijn blij verrast met onze super de luxe kamer. Kostte ons ook geen moeite om te besluiten morgen een rustdag in te lassen. Morgen is weer topweer, ze hebben al strandbedjes staan en het hotelbed voelt goed aan.