even wachten svp - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Renate Jong - WaarBenJij.nu even wachten svp - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Renate Jong - WaarBenJij.nu

even wachten svp

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

07 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Wel, we zijn de volgende dag met een auto de bergen in naar de hoogste berg van Cameron Highlands. Mooi weer, dus prachtige vergezichten over de theeplantages. Deze zijn anders dan in Sri Lanka, omdat de thee hier met machines wordt geplukt. In principe elke 3 weken worden de nieuwe blaadjes erafgehaald. Dit 52 weken per jaar, eindeloos. De oudste theeplantjes zijn om en bij 200 jaar. De gids vertelde veel over de thee en eigenlijk zou ik nu alleen nog losse thee lusten. Onze zakjes is gewoon de afval bij het sorteren van de losse thee. Daarom is thee uit de hogere regionen bijvoorbeeld Asam thee zo duur. Men heeft er met een beetje geluk 3 tot 4 maanden oogsttijd. Hier groeit de thee op de hoogte van het regenwoud. In het regenwoud hebben we een zeer korte excursie gehad. Het groeit er eindeloos. Na deze tocht zijn Fred en ik nog naar de waterfalls van het dorp gelopen en we hebben op de terugweg massages laten inplannen. Even douchen en terug naar het dorp. Fred ging voor de foeet & nek&shoulder, ik heb voor aroma fullbody 90 minuten gekozen. Half dood en een paar blauwe plekken rijker verliet ik doodmoe de zaak. De pakweg 47kg thaidame liet geen spier ongemoeid en deinsde ook niet voor dieperliggende spieren en wat weet ik niet terug. Af en toe ontsnapte mij toch en oei of mmmh, aauw. "Sorry, (hihihi) sorry pain? lispelde de 47 kg zittend op mijn achterkant van de benen. Ik dacht ontspannen de handel, de spieren kunnen het gebruiken; pijn=fijn...
Ook nam zij de buik en de zijkanten voor haar rekening. De rest van de avond was ik gewoon beroerd en had buikpijn. Wat een lucht in die darmen. MAAR ik heb geslapen als een blok en werd half negen pas wakker.
Die dag zijn we met de bus terug naar Gua Musang. Daar hebben we in het hotel tot 17 uur gewacht. Tijdens de rit zat ik samen met een italiaanse op de sachterbank. Gezellig gekeuveld over van alles en nogwat. in het hotel waren we vanaf 3 uur de enige gasten nog. De rest was al met bussen verder vervoerd. De moslima waren spraakzaam en ook hier weer wat meer gehoord. Wat altjd met veel gegiechel gepaard gaat. Onze trein naar Kuala Lipis had ruim 40 minuten vertraging. De trein toert door de dichtbegroeide bossen. In de verte zagen we het onweren en het begon ook te regenen. Na 21 uur bereikten we pas Jeranatut. Pikkedonker buiten en nog steeds plenste het warm water uit de hemel. We vroegen nog een paar jongns naar de weg naar het hotel. De routebeschrijving had de regen niet overleefd. De jongens reden ons voor en we waren binnen 10 minuten in het hotel. Om 8.05 ging de trein verder naar Jeranatut, dus uiteindelijke een korte nacht. Hier hebben we fietsen in een hotel op slot gezet en een tour naar Tamar Negara geboekt. We gaan straks met de boot 3 uur de rivier omhoog en lopen naar het hotel. Vanavond hebben we een night giding in de jungle, morgenochtend op tijd een canopying in de jungle (ik hoop dat ik dat trek met mijn hoogtevrees :-) ) en erna willen we nog met een gids naar de Orang Asli. Die mensen leven in de jungle, het is wel toeristisch, maar goed. We slapen 2 nachten in de jungle en komen dan 's morgens vroeg weer in Jeranatut aan en fietsen dan nog verder naar een luxe resort aan een meer. Het is een korte route van kleine 30 km, dus blijft er vast en zeker nog tijd om aan het zwembad te liggen en te ??? Dit toetsenbord is al heel lang in gebruik en gelukkig weet ik welke letters links en rchts van de B zitten. Grappig is dat ik ze niet zou kunnen opnoemen, maar bij het typen van de tekst vinden de vingers van zelf de letters. De ene keer beter dan de andere keer.
Zo, ik ga nu nog de papaya opeten, gezond voor de maag (die toch af en toe morrelt. De broek zit ons beiden al ruimer. Van rijst en noodles en groente is het niet makkelijk groeien.
lieve groet Fred (aan het e readen) en Renate

• 07 Augustus 2011 - 05:11

Gina:

he lieverds wat weer prachtige verhalen. ik kan jullie al lezend bijna niet bijhouden. rustig aan jongens het is geen werken!!!!!(net terug kroatie gerust en gefietst.) veel plezier verder en houd de broeken in de gaten. liefs gina.

• 11 Augustus 2011 - 10:49

Bernd:

Leuk!!!! Jullie hebben het, zo te lezen, prima naar de zin. Helemaal goed! geniet er van, ik geniet op kantoor ook van de rust en de (afval-)thee ;-)