Weer terug in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate Jong - WaarBenJij.nu Weer terug in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Weer terug in Chiang Mai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

21 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

We zijn vandaag teruggekomen van een 2 daagse trekking. Errrrug mooi. Gisteren zijn we met een NL familie en 2 jonge Duitsers op een terreinwagen vertrokken. Eerst naar het olifantentrainingscamp. Indrukwekkend hoe voorzichtig deze dieren aan de slag gaan. Ook hebben we een grot bezocht waar wasbeelden van "beroemde monniken" opgesteld waren. Bij het "restaurant" werd er lekker voor ons gekookt. Was er blij dat de groep zo klein was. Geeft minder het gevoel van "uitgelaten" te worden. Van daar uit hebben we enkele dorpen bezocht. Later op de dag zijn we dus gaan lopen, heel relaxed naar een hoger gelegen dorp. Onderweg zagen we ook olifanten (dicht bij) Deze worden na een dag werken / trainen vrij gelaten, ze mogen dan in de natuur gaan eten. Zij vreten 150 kg voedsel per dag! Ze mogen niet bij de maïsvelden, want dat is in een middag door een olifant wel opgeruimd. Boven in het dorp aangekomen werd ons ons hutje toegewezen, prima slaapplek. De klamboes waren zo lek als een zeef, dus hebben we onze eigen klamboe opgehangen. Er was zelfs een douchemogelijkheid! Heerlijk gegeten en nog wat Changbier gedronken. De meisjes uit het dorp hebben nog gedanst en gezongen. Na afloop werden wij gevraagd iets op te dragen. Prut, want we kenden nauwelijks teksten van liedjes en hebben heel ferm "Altijd is kortjakje ziek" gezongen. Zelf heb ik best goed geslapen, had mijn eigen minihoofdkussen bij me en stond uitgerust om halfzeven op. Super ontbijt. Helaas was het 's nachts begonnen te regenen en dat deed het nog steeds. Regenseizoen, verklaarde de gids. In dat dorp bevonden zich een aantal platforms, eerst was het me niet duidelijk wat dat was. Maar toen de gids ons vertelde dat we 's ochtends met de olifanten op pad gingen, tja toen was het duidelijk. Om acht uur waren de olifanten er en we stapten op en begonnen aan de rit. De route was glibberig , smal, steil, effen, en langs mooie maïsvelden. De middelste olifant was bijzonder naughty en vrat flink maïs. Dat bezorgde hem stokslagen, maar die nam hij voor lief aan. De rijders werden gewisseld, en toen luisterde hij beter. Bijzonder leuk belevenis. Ook hebben we nog een bezoek gebracht naar de "longnecks". Dat zijn vrouwen met een flink aantal ringen om de nek. Zij zijn geen Thai's maar vluchtelingen uit Birma (Miramar) . Oja tussentijds zaten we op een vlot, maar dat was niet indrukwekkend. Na het eten hebben we nog een olifantenpoeppapiermakerij bezocht. Daar maken ze mooi papier van olifantenpoep. Op het eind nog een orchideeënkwekerij en vlindertuin bezocht en weer naar huis. Jullie lezen het, een sneltreinvaart langs highlights. De andere groepsleden vertrekken morgen naar het zuiden voor de afsluitende beachtime.
Wij hebben nu alles gepakt voor het fietsen morgen. De route morgen is wat langer omdat we al die olifantenschool bezocht hebben. Daarom fietsen we direct naar eindpunt van dag 2, wel 90 km. We kijken wel hoever we komen, want een hele dag in de regen fietsen? Daar hebben we het nog niet over gehad. Hopelijk gaat het met jullie ook allen goed en genieten jullie van jullie vakanties/bezigheden. groetjes van Fred en Renate

• 21 Juli 2007 - 12:46

Karlijn:

Aaah de jungletocht overleeft! Wij zijn eindelijk aangkomen op Koh Samui, super mooi maar een beetje Costa del Thailand.
    Kus

• 21 Juli 2007 - 12:57

Patricia:

Sawadee ka
    Mooi fotos Re, jammer van het regen maar tja... het hoor een beetje bij.
    Dus morgen begin het "tour le triangle" veel plezier ermee,jullie houden het ws wel droog hoor! (behalve voor de Chang's biertjes)
    dikke koes

• 21 Juli 2007 - 13:04

Femke:

Renate mooie foto's, toch vind ik de long neck vrouwen echt zielig! Olifanten zien er gelukkiger uit dan bij ons! Fijn dat jullie tocht niet zo zwaar was als van ons. Wij hebben hier prachtig weer, vanochtend op het strand gelegen, bruin / verbrand hihihi.
    Succes in de regen, wij denken aan jullie als wij op het strand liggen!

Kus

• 21 Juli 2007 - 13:10

Miek:

Hallo Fred en Renate, jullie verhaal over jungle tocht klinkt super en wat een mooie foto's!!! Wij gaan vnv Koh Samui onveilig maken na 40u reizen ;) x Miek

• 21 Juli 2007 - 20:32

Jannie:

Leuk om jullie reisverhalen te lezen en vooral omdat het is gekoppeld aan foto's.
    Mooie foto's, Renate
    Heel herkenbaar allemaal, ben zelf 16jr. geleden ook in Thailand geweest en heb daar ook een paar dg. door de jungle getrokken. Wel geen olifanten gezien, maar wel prachtige natuur en in primitieve bergdorpjes mogen overnachten.
    Een hele belevenis.
    Gelukkig hebben jullie de meiden ontmoet, het zag er allemaal erg gezellig uit.
    Ja de vakantiekriebels beginnen bij mij nu ook te vlammen, maar nog een week wachten en dan eindelijk 2 wk genieten.
    Geniet van jullie welverdiende vakantie!!!
    liefs Jannie

• 22 Juli 2007 - 06:31

Ted:

Beste Fred en Renate,
    Het is leuk om jullie berichten te lezen.Roept bij ons ook weer de beelden van Thailand op.
    Ik ben afgelopen woensdag met spoed in Utrecht geopereerd aan op twee plaatsen netvliesloslating in mijn rechter oog .
    Maandagmorgen huisarts, maandagmiddag oogarts en dinsdagmorgen al in Utrecht.
    Gele vlek is nog in tact.Zicht op dit moment 40%.Ze hebben mijn oog uit de kas gehaald en er een soort elastiek om gedaan en op de twee plaatsen waar ik een breuk in het netvlies heb met vocht erachter hebben ze kussentjes onder het elastiekje aangebracht .Het vocht hebben ze d.m.v. bevriezing weggewerkt.
    Elastiekje ( siliconenbandje) blijft altijd zitten.Mag week niet werken , geen inspanning e.d.Moet donderdag terugkomen voor controle.Kans van 1 op 100 dat ik het ook aan het andere oog krijg.Heeft te maken met ouderdom.Oogvocht wordt taaier en krimpt iets .In mijn geval is op twee plaatsen het oogvocht vlies aan het netvlies blijven plakken en op een gegeven moment losgetrokken en daar is vocht achter gekomen waardoor het netvlies los in je oog hangt en je dus bijna niets meer ziet.
    Na al deze vervelende verhalen, ik wens julle nog een hele mooie vakantie , wat minder regen en fiets ze en geniet van de natuur , cultuur en het lekkere eten.

groeten Ted en Carla

• 22 Juli 2007 - 07:29

Yolanda:

Ha Fred en Renate,
    Wat keuk om te lezen dat jullie een heleboel dezelfde dingen doen en zien als Magali en ik hebben gedaan! Een feest van herkenning! Alleen de "longnecks`hebben wij gemist.
    Onze vakantie komt nu ook snel dichtbij as. woensdag vertrekken we naar Corsica.`
    Ik zou zeggen geniet nog van dat prachtige land en hopelijk gaat het fietsen ook zo goed.
    Hartelijke groetjes, Yolanda

• 22 Juli 2007 - 13:00

Ammy:

heel leuk om jullie reis te volgen.
    wij hebben ook gefietst.
    een beetje anders dan jullie.
    heel veel plezier nog.
    groetjes ammy

• 24 Juli 2007 - 14:15

Janneke:

Goed woord, zeg, 'olifantenpoeppapiermakerij'. Speciaal voor jullie ook een blogje gekweekt, met alvast de eerste twee dagen London in woord en beeld: www.jannekejanneke.waarbenjij.nu
    Het vervolg laat even op zich wachten, want ik heb een beetje computerproblemen en te weinig mannen in de buurt ;-)
    Kus!

• 29 Juli 2007 - 11:19

Nina + Philip:

Renate + Fred!
    It was a great pleasure travelling with you and de olifanten. Hopefully you are making your ongoing trip well. Nina is already in S'pore and me back in Germany. We met afterwards so many dutch people, even in the plane, that our next holiday goes to the Netherlands :)

The pictures you have taken are veryvery beautiful. Especially the ones in the Karen village. Sadly I cannot download them.
    A saying says that you always meet twice in life. Looking forward to this event.

Take care and have a nice, safe trip!

Nina+Philip
    blumenthal.bonn@gmx.de