nu in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate Jong - WaarBenJij.nu nu in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renate Jong - WaarBenJij.nu

nu in Chiang Mai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Juli 2007 | Thailand, Bangkok

De laatste dag Bangkok was ook weer erg indrukwekkend. Met de boot en skytrain hebben we een beetje sightseeing gedaan. Iedere keer gaan we met een tuktuk ergens heen voor slechts 40 baht ( 1 euro ) en ze brengen je in heeeeeeeeeel hoog tempo overal heen. Erg lekker omdat het constant dag en nacht 30 graden warm is en vochtig drukkend. Je zweet de hele dag en bent blij als je met de tuktuk kunt of in een airco ruimte zit. Laatste dag ook de Wat Arun bestegen. Erg hoge Wat, wat voor Renate veel problemen heeft opgeleverd. Omhoog ging wel maar naar beneden was toch wel een probleem ( hoogte vrees ). Hoe kom je dan naar beneden. Met hangen en wurgen en veeeeeeeeel tranen is het dan eindelijk gelukt. Nooit meer !!!!.
Dinsdagavond vanuit Bangkok met de slaaptrein naar Chang Mai gegaan. Fietsen voor in de trein mee. Chiang Mai is de oude hoofdstad van Thailand met heel veel Wats. Bij een Wat met monks gesproken over de zin van het leven en wat je je kinderen leert en meegeeft, zeker als je niet gelovig bent. Want dat begrijpen ze niet. Je moet toch ergens in geloven anders kun je je kinderen niets meegeven. In Chiang Mai hebben we Karlijn, Miek en Femke ontmoet. Lekker bijpraten en bijdrinken. Vele ervaringen uitgewisseld en even paps en mams gevoel terug. Vandaag (donderdag) een dagje niets doen. Beetje stad, voetmassage en zwembad. Morgen gaan we voor een tweedaagse trekking weg. Een beetje rustige trekking want we worden al wat ouder en na de trekkingverhalen van Karlijn, Fem en Ellemiek leek ons de tweedaagse wel voldoende. Zondag begint dan eindelijk onze fietstocht naar het Noorden toe. De eerste dag meteen een stevige tocht van 96 km. We zien wel, anders slapen we onderweg maar ergens. Hier in Chiang Mai zijn veel Nederlanders met kinderen op vakantie (organisatie SAWADEE, betekent goedendag). Leuk om jullie berichtjes te lezen;-X

• 19 Juli 2007 - 04:30

Vierde Dochter :

Sawadee Renate en Fred!

Bedant voor het eten gisteravond,ik vond het erg gezellig. Ik heb het vanacht goed droog kunnen houden met jullie paraplu... de paraplu ligt bij Alie van de balie hihihi
    Ben nieuwsgierig hoe jullie de trekking gaan ervaren, veel sterkte!
    Tot waarbenjij.nu

Kus Femke

• 19 Juli 2007 - 04:36

Derde Dochter:

Ook namens de derde dochter super bedankt voor het eten van gister! Vond het erg gezellig om bij te kletsen en vind het een wijs besluit dat jullie voor de 2 daagse trekking gaan ;) Houden jullie op de hoogte! Liefs Miek

• 19 Juli 2007 - 04:47

Derde Dochter:

• 19 Juli 2007 - 05:13

DE Dochter:

Even mijn teratorium verdedigen! Was super gezellig pap en mam. De paraplu wacht op jullie bij onze receptie onder kamer nummer 317!

• 19 Juli 2007 - 07:05

Patricia:

Sawadee Ka,
    hahahaha de monks zijn NOG steeds bezig met hun chats ze zeiden ws hetzelfde naar ons 5 jaar geleden in Chang Mai. Leuk om (voor ons) via de fotos te herleven. Leuk dat jullie toch de trekking gaan maken is wel de moeite waard hoop dat het niet gaat regenen anders is sliperie.
    De mieden zijn goed vrolijk bezig leuk!!
    koes uit zonnig (héhé) Midwolda

• 19 Juli 2007 - 08:43

Doeke:

Fred en Renate.

Heel leuk om jullie op deze manier te volgen. Jullie lijken het goed naar de zin te hebben.
    Wij zijn zelf net terug (vannacht om half vijf). Heerlijk weekje op Kos, maar minder avontuurlijk. Maar ja.... wij zijn ook ouder natuurlijk. Heel veel plezier en tot horens.

Doeke en Ammy

• 19 Juli 2007 - 13:02

Uw Eerstgeborene:

Wat een prach-ti-ge foto's! Je hebt vast een heel erg goed fototoestel...
    Ziet er goed uit, ouders. Viel Spass!
    Kus, J.

• 20 Juli 2007 - 10:10

Gea Spaak:

hoi vakantiegangers

Het verbaasd mij echt de techniek staat voor niets. Leuk om zo mee te gaan op jullie reis. Wat een ander land, cultuur en zo. Geweldig dat je dan je kinderen ontmoet aan de andere kant van de wereld.

Jullie zien er goed en ontspannend uit , tenminste op de foto's.
    Geniet maar lekker verder wij volgen jullie wel,

Groetjes Gea en Eelke.

P.s Je fototoestel doet het goed !!