Rhino Post Lodge, Krüger - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu Rhino Post Lodge, Krüger - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Rhino Post Lodge, Krüger

Blijf op de hoogte en volg Renate

03 Maart 2019 | Zuid-Afrika, Skukuza

3 maart Krüger Park Rhino Post Lodge http://www.rhinopostsafarilodge.co.za

Wederom op tijd in de auto want het zijn ruim 250 km rijden. Het landschap is bijzonder mooi, ruig, bergen en groen. De wegen zijn (te) smal en er zitten enorme gaten in het wegdek. Onderweg hebben we nog houtsnijwerk gekocht, een nijlpaard en een giraf voor thuis.

Bij de grenspost is het druk en we hebben ruim 3/4 nodig om Swaziland uit- en Zuid Afrika in gestempeld te worden.

Bij Malelane rijden we het Krüger Park in. De hoofdroute is geasfalteerd. Daarover had ik gelezen en foto’s gezien. Toch live is het een aparte ervaring, die nieuw is. Daardoor is het ook druk. We zien onderweg wat wild en bereiken tegen 13.30 Skukuza wat nog een half uur rijden van onze lodge af ligt. Na de juiste afslag genomen te hebben rijden we nu op een onverharde weg naar de lodge. Die ligt aan een nu uitgedroogde rivierbedding en er is rust. Deze lodge heeft 8 huisjes en ligt in een klein private game reserve. Fijn verblijf van heel veel gemakken voorzien. Het is warm 35 gr. hoge luchtvochtigheid en we worden hartelijk ontvangen. Dat is ook een dingetje: de staf is zeer behulpzaam  en gericht op ieders welbevinden. Iedereen komt even langs om te vragen hoe het gaat en of alles naar wens is. Beetje TE. Maar dat ontmoeten we in alle lodges.

Na wat uitgebreide hapjes begint om 16.30 de middagdrive, nu met Ren een jonge ranger, die veel weet en bereid is vaak te stoppen. Ik ben niet de enige die foto’s maakt en op zoek is naar het juiste licht en positie.

We zien olifanten, rhino’s, leeuwen, giraffes, buffels, koedoe’s, wartog’s, impala’s, zebra’s, hyena’s, antilope’s, gnoe’s, een grote uil en vele mooie vogels.

Het landschap is anders in het zuiden. Wel, in het Krüger mag je zelf op bepaalde stukken rijden en het is druk!

Mochten wij weer terug komen, dan zullen we ervoor kiezen om deze gebieden te mijden. Té veel auto’s en dit is nieuw. Tot nu toe hebben uitsluitend in private games reserve’s gezeten en daar kom je misschien 3-4 andere rangers tegen. Echter om halfzeven moet iedereen uit het park en dan zie je alleen nog rangers van lodges die in het park zitten. Scheelt heel veel.

In de opgedroogde rivierbedding leven apenfamilies. Leuk schouwspel en de mannetjes zijn druk, het territorium wil verdedigd worden.

Vanmorgen om 5:30 de ochtendrive gehad. Relatief rustig, maar dat deert niet. Rondrijden en kijken is leuk.

Nu is het middagpauze, het is bewolkt en ‘maar’ 29 gr. De dame die hier bedient ziet er prachtig uit, glimlach, mooi gebit, stralende ogen en heel hip een wollen muts op.

Morgen alweer de laatste dag, alles slim inpakken. Het is goed 7 uur rijden JHB airport. Het vliegveld biedt in betaalde lounges de mogelijkheid om te douchen en te relaxen tot check in.

• 03 Maart 2019 - 09:51

Dorien.:

Geniet er nog van en goede reis terug. Het was weer heel leuk om mee te mogen genieten van al jullie belevenissen !

• 03 Maart 2019 - 11:11

Mensotakens@gmail.com:

Het moet wel heel bijzonder zijn om alles in het echt te zien. Hoe de dieren leven en hoe anders de natuur is dan bij ons. Gr . menso

• 03 Maart 2019 - 12:11

Lidy:

Goede reis. Super de verhalen. En nu alle foto's uitzoeken etc.

• 03 Maart 2019 - 15:46

Wubbe & Nanda:

Whooowauwwwwww!!! HolyMoly!! Wat een belevenis om zoveel fauna live te zien! En geweldig om jullie verslagen te lezen.
    Groot contrast met de Rosa Caninalaan. Hier was vandaag het hoogtepunt een fazantenhaan die parmantig door onze achtertuin paradeerde. En nog een kleine bonte specht. That's it in Winschoten.
    En dan uiteraard nog Tijger Trigger van Numero22 die zich tot een paar dagen geleden gedroeg als een grumpy old men. Nut en noodzaak om naar de overkant van de laan te komen was er blijkbaar (nog) niet.
    Een heel goeie terugreis gewenst!

• 03 Maart 2019 - 21:57

Yvonne De Kruijf :

Bedankt voor het meebeleven van een stukje Afrika. Een goede terugreis en wel thuis. Wij gaan morgen naar huis.

• 04 Maart 2019 - 05:41

Carla En Ted:

Hoi Fred en Renate,
    Goede reis terug.
    Gisteren Jeanet en Gerrit op bezoek geweest en naar de carnaval in Oldenzaal geweest.
    Laura, dochter van Peter en Coby, liep ook mee in de optocht bij een grote groep.
    groeten Carla en Ted

• 04 Maart 2019 - 07:31

Femmy:

Renate en Fred, jullie prachtige reis zit er bijna op. Uit alle verslagen hebben we geproefd hoe erg jullie van deze reis hebben genoten, en wij met jullie. Bedankt voor alle mooie verhalen en goede en behouden reis terug
    Groet Klaas en Fem