Activiteiten om en bij de vulkaan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu Activiteiten om en bij de vulkaan Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Activiteiten om en bij de vulkaan Arenal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Juli 2008 | Costa Rica, Fortuna

Gisteren zijn we na een mooie fietstocht in Fortuna beland. In begin wat klimmetjes en later mooi glooiend landschap. De ochtend begon al goed, we kregen een heerlijk ontbijt geserveerd van een zeer lieve ticomeid. Onderweg hebbem we ons nog op een ananas getrakteerd. Deze werd zelfs geschild. Wat zijn die hier lekker. Het vruchtvlees is bijna zo geel dan onze eierdooiers. En een sap erin... verrukkelijk. De bananen zijn natuurlijk ook heel smakelijk en zijn pakweg 4 centjes per stuk. In Fortuna had ik een cabina geboekt. Maar deze bleek wel erg low budget... Dus wat colones er tegenaan gegooid en nu sitten we in een ruime kamer met airco. Deze komt goed te pas bij het drogen van alle kleren.
Nadat we ons buikje bij een Burger King gevuld hadden zijn we later op de dag naar een luxe resort gefietst. We hadden al eerder kaartjes gekocht om in de Hot Springs te kunnen. Wat eenzaligheid. Boven is het water zo heet dat je er echt niet in kunt. Even lager (het park is met verschillende etages opgebouwd) is het weer ietsje koeler en vanaf 39 graden is het echt lekker. We zijn er wel kleine drie uur gebleven, later in de regen en in het donker. Dus moesten we in de stromende regen terug fietsen . 4 km naar Fortuna. Gelukig zijn onze fietsen wel goed verlicht, maar het is niet prettig om hier in het donker te fietsen.
De volgende dag zijn we met een taxi naar het natuurpark van de Arenal gegaan en hebben daar gewandeld. De Arenal is in 1968 en 1992 echt aktief geweest. Nu zie je regelmatig lavabrokken naar beneden lopen, rollen. Met de verrekijker kun je zien dat deze echt gloeiend rood zijn. Ongelooflijk! Ook hoor je de vulkaan rommelen, het lijkt een beetje op dat geluid dat je hoort als je vlees laat sudderen en de suas borrelt op. De lavabrokken hoor echt naar beneden stuiteren. Erg indrukwekkend. We hebben we 1,5 uur zitten kijken, toen begon het te regenen. Alweer helemaal nat geregend. Fred heeft een belgisch stel gevraagd voor een lift naar Fortuna. Vanmiddag hadden we vanuit hier een mooi gezicht op de vulkaan. Heldere hemel en je kunt de rookpluim zien. We willwn vanavond nog even kjken of we de gloeiende krater kunnen zien. dit blijkt mogelijk bij helder weer.
Straks het hopelijk droge goed allemaal weer inpakken en morgen verder fietsen naar Arenal.
Ik doe mijn best met de foto´s. Ben vandaag begonnen af en toe eentje te nemen in een lagere resolutie, zodat die beneden de 2 MB blijft...
Verder gaat het ons goed en we vermaken ons prima met de tico´s.
Fijn om jullie respons te lezen en Janneke het klopt ik bedoel de TOEKAN. Adios Fred en Renate

• 20 Juli 2008 - 08:25

Cor En Dinie Bijl:

genieten op afstand mee met jullie mooie ervaringen wat is de natuur toch boeiend kijken uit naar jullie volgende bericht liefs

• 20 Juli 2008 - 10:42

Albert En Grietje :

Vandaag voor het eerst jullie berichten gelezen. Heel erg leuk.
    Jammer van de diefstal.
    Veel geluk en plezier verder. Groetjes

• 20 Juli 2008 - 13:33

Gerrie En Henk:

Hoi Fred en Renate,
    Vandaag pas alles gelezen, wat maken jullie weer veel mee, krijg zin in onze trip in oktober,maar moet eerst nog revalideren, het was de eerste week erg afzien, details hoor je nog wel eens.
    We zijn erg benieuwd naar foto's, geniet er van en pas goed op.groetjes Gerrie.

• 21 Juli 2008 - 10:24

Patricia:

Buenos dias!
    Net terug uit bella Italia lees ik jullie verhalen super leuk ben blij dat "het incident" de pret hebt niet kunnen bedorven. Renate wat bent je een lieverd! je verrassing kaart in Italia was erg leuk en voor de andere uit Assisi die ik thuis kreeg was ook super...publiekelijk wordt je hier hartelijk bedankt! Gracias!!
    Voor nu nog meer lekker genieten van de Tico's de vruchten en het land.
    Besos

• 22 Juli 2008 - 08:25

Kaas+stiefzussen:

Namaste ouders!
    zo zo burger king das onverwachts. Wij hebben zelf pas een keer de mac vezocht :) Fijn dat alles nu weer lekker loopt. Patricia ik ben ergg nieuwsgierig! De heiligen op de armband hebben ons nog erg goed beschermd!
    Kus kaas, miek en fem

• 23 Juli 2008 - 07:05

Janke:

He hoi,

Mooie verhalen en prachtige foto's! Iets te veel slangen naar mijn smaak :-). Hier gaat de zomer gelukkig ook eindelijk beginnen. Kan niet wachten. Op het werk is het lekker rustig dus we nemen het er nog even van.

Kus Janke