Regenwoud&Regentijd is? - Reisverslag uit Venecia, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu Regenwoud&Regentijd is? - Reisverslag uit Venecia, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Regenwoud&Regentijd is?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

17 Juli 2008 | Costa Rica, Venecia

Beste mensen,
na een prettige overnachting zijn we vanmorgen om half negen weer op onze fietsjes gestapt. We hebben nog alles doorgekauwd en kunnen alleen zeggen, slimme jongens met lef.
Alles is geblokkeerd, de ambassade is ingelicht, ik heb het paspoort van Fred gemaild. Had hem digitaal in hotmail staan. Vlak voor vertrek kunnen we een noodpaspoort aanvragen. Diefstal gemeld bij de postbank via internet... Dus afhaken en verder genieten.
Vandaag hadden we een x tal heuvelrit naar Venecia op programma staan. Ik heb menig vrachtauto weten te trotseren, veel gezweet bij deze hoge luchtvochtigheid. Toppunt van deze dag: we hebben onze eerst wildlife Tukaan gespot. Het moment van zelf zien is voor mij het mooiste daarvan.
Om half negen zijn we vertrokken, om kwart voor negen hebben we de eerste keer geschuild, dit hebben we regelmatig tot half twaalf gedaan. Vanaf dat moment zijn we in de regen blijven fietsen, want het hield niet meer op. Het valt nu al uren met bakken uit die tropische regenwoudhemel in de regentijd.
Costa Rica; het is qua natuur een mooi land. We merken dat er deze zomer bijzonder veel touristen naar toe zijn. Voor ons euroland is het natuurlijk aantrekkelijk i.v.m. de dollar. De Tico´s vinden dat ze meer moeten profiteren. En dat vergalt toch wel de pret. De buschauffeur gisteren heeft ons afgezet voor 10.000 colonnes. Fred had betaald en noemde mij het bedrag, ik vond het buitensporig. Dus Fred terug, EN zomaar 10.000 colones terug. Even later spreek ik in de bus een Zwitserse die Spaans sprak zij had VEEL minder betaald en dan nog tot San Jose. Zij ging voor ons naar de chauffeur om verhaal te halen. Hij opperde: ik heb ze toch 10.000 teruggeven! Tja, maar het hadden nogeens 10.000 moeten zijn. We kochten de kaartjes bij de chauffeur omdat in Monzanilla geen loket is. Dus ook geen mogelijkheid om te kijken wat het zou kunnen kosten. En voor onze begrippen zou het een redelijke prijs zijn geweest, maar voor hier was het 3 keer te veel.
Les 1 dus. Vanmorgen wilden we een klein museum bij een hotel bezoeken, $ 8,00 pp, we hebben koffiedronken en wilden daar op toilet $ 2,00 wilde die mevrouw hebben. Nog museum nog toilet ging door. Ons hotel hadden we door Cecilia in Puerto Veijo laten voorboeken. De prijs moest iets van 25 dollar zijn. We komen om half twee als twee verzopen katten binnen na onze regenwoudfietstocht. Ik bekijk de kamer en vraag naar de prijs: $ 55,00 en toen ik protesteerde kreeg ik een Spaans over mee heen. Costa Rica, toeristico´s en wat weet ik allemaal... We hebben de spullen gepakt en zijn op zoek naar een cabina gegaan. Even later een mooie kamer (zelfs veel mooier) voor $ 25,00.
Costa Rica leeft van ons touristen, maar op vele plaatsen worden dubbele prijzen gevraagd van dat waar de LP het over heeft. Dat geeft toch een onprettig gevoel, steeds op de hoede moeten zijn, qua betalen en zeker qau bezittingen.
Gelukkig zijn er ook vele aardige mensen. Morgen gaat de tocht verder naar La Fortuna en daar blijven we 2 dagen . Willen daar graag naar de Arenal omhoog. Ben al ruime tijd bezig met foto´s maar het lukt niet bestanden zijn te groot. Probeer het andere keer weer.
hartelijke groet
Fred en Renate

• 18 Juli 2008 - 07:13

Cor En Dinie:

het zijn wel andere ervaringen dan thailand en bali wat moet je op je hoede zijn toch wensen wij jullie veel plezier en een goed humeur

• 18 Juli 2008 - 07:32

Dinie En Cor:

Wat een avontuurlijke reis maken jullie mee met veel positieve maar helaas ook minder prettige ervaringen.Fijne reis verder

• 18 Juli 2008 - 18:53

Janneke:

Lieve ouders,
    Zoals jullie zien heb ik eindelijk weer internet; zit al ruim twee uur aan mijn spiksplinternieuwe laptop gekluisterd. Hij is zo mooi en hij typt zo lekker. Heb je al internetcafe's gevonden met Skype? Kan ik daarvoor best installeren... Gelukkig zijn jullie er weer bovenop. Klinkt allemaal prachtig. Ik neem aan dat "wildlife Tukaan" een toekan is? Cool.
    Kus!

• 19 Juli 2008 - 11:40

Karlijn, Miek& Fem:

Hola pap en mam,
    gelukkig alles weer opgelost :) Weten ng niet wat een toekaan is maar zoeken het op!
    Kus

• 19 Juli 2008 - 12:28

Jannie Meima:

jeetje wat een belevenissen.
    Gelukkig kunnen jullie je knop om zetten en weer vooruit kijken en genieten wat er komen gaat.
    Benieuwd naar de kiekjes.
    Wij vertrekken volgende week richting Frankrijk.
    Twee weken kamperen en hopelijk wordt het niet kramperen.
    Nog veel plezier en be carefull
    liefs jannie