Laat de wereld veel ‚Maxen en Christoph‘s‘ hebben - Reisverslag uit Aigen im Ennstal, Oostenrijk van Renate Jong - WaarBenJij.nu Laat de wereld veel ‚Maxen en Christoph‘s‘ hebben - Reisverslag uit Aigen im Ennstal, Oostenrijk van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Laat de wereld veel ‚Maxen en Christoph‘s‘ hebben

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 September 2023 | Oostenrijk, Aigen im Ennstal

Dag 132 september

Aigen im Ennstal, Putererseehof

Even na acht uur stond Christoph met het busje voor de deur. Hij kijkt nog naar het probleem van het zadel, ‘hmmm desch i kapott’. Abber der Max isch a guder.’ Also op naar Max in St. Gallen. Telefoon in de auto, ‘hier is der Christoph am Telefon’hoe leuk klinkt dit? Deze man is zeer opgewekt en spraakzaam en verzekert mij, dat Max daarmee wat kan. Het is prachtig weer, hij laadt voor de fietsenzaak alles uit, begroet Max hartelijk en gaat snel verder. € 50 betaal ik hiervoor. Ik vind het best, als dat zadel weer erop komt.

Max, ik schat hem 60-65, haalt de zadelpen eruit en stalt alles op de werkbank, hij schudt het hoofd, ‘der isch kapott’. Hij vernieuwt het schroefdraad (tappen heet het, weet ik nu van Sake[e-1f609]) en pakt een andere schroef. Zet alles in 20 minuten in elkaar und zegt proeffietsen. Hoogte en horizontaal wat bijstellen en hij zit muurvast! € 30 betaal ik hem. Blij dat ik weer kan fietsen.

Taxi kan ik trouwens bij ENRA declareren. Bij hen heb ik een fiets- en service verzekering (ANWB voor fietsen) voor Europa afgesloten. Normaliter had ik hen gebeld en zij hadden het vervoer geregeld. Maar het was vrijdagavond halfnegen en de fietsenzaak was op zaterdag van 9-12 open en Christoph zat ook vol, daarom mocht ik al om 8 uur. Had ik hen het laten regelen, was het vandaag niet gelukt en ik had tot maandag in Hieflau gezeten.

Om 9 uur had ik de route weer opgepakt en ben eerst weer 25 km naar Hieflau gefietst. Wilde de tocht door Naturpark Gesäuse niet missen. Op fietssites werd gewaarschuwd voor smalle wegen, tunnels en druk verkeer. Echter dat viel zó mee. Alleen de tunnels vind ik akelig, het enorme geluid van auto‘s. Zo een mooie route, diepe kloof die ook het zicht op de bergen toelaat. De zon schijnt, het is aangenaam, genoeg tijd om te stoppen en rond te kijken en foto’s te maken. Met dank aan Max.

Bij Admont houd ik lunchstop, ondertussen al 45 km gefietst. Een kleine gasthof, zit vol, de Chefin plaatst aan elke tafel mensen bij. Bij mij komen twee motorrijders uit Neu-Wien zitten. Zij vertellen dat het hier altijd druk is, verbaast me niet, prima, leuk geprijsd eten en drinken. Ruim en uur later fiets ik verder. Mooie route, veel over de weilanden omringd door bergen. Tegen 16 uur rijd ik Aigen binnen. Een aantal blaasmuziek bands staan klaar en trekken door het dorp richting het geboekte hotel. Wat een welkom.

Hotel is een leuk familiehotel met veel ruimte. Hier is het goed vol te houden. En het moment om het een en ander te wassen.

Morgen zou het weer wat minder worden, kijken wat ik ga doen.

Welterusten

• 02 September 2023 - 22:03

Dorien:

Wat fijn dat het allemaal weer goed voor elkaar is gekomen en nog een feestelijk onthaal bij aankomst ook

• 02 September 2023 - 22:16

Abel:

Gelukkig lopen er nog wel wat vakmensen en handige Harry's op deze wereld en dat je met muziek wordt binnen gehaald, is toch echt wel bijzonder [e-1f600]

• 02 September 2023 - 23:13

Gerrie Vermeer:

Poeh, wat een opluchting dat je zadel weer vast zit, dan kan je reis weer verder gaan.

Het slechte weer zit nu vooral in Spanje, dus het zal wel goed gaan…..ga voor je duimen!!!!

• 03 September 2023 - 11:41

Yolanda Nauta :

Wat fijn dat alles weer gefixt is! En….. het weer is ineens weer prima. Hopelijk fiets je de komende tijd met fijn nazomerweer.

• 03 September 2023 - 21:10

Femmy :

Hoi Renate,

Ik denk dat het morgen wel meevalt met het weer. Hopelijk krijg je weer zo'n fijne dag als vandaag. We gaan het weer zien in je volgende reisverslag. Lekker slapen voor straks ,welterusten, Klaas [e-38] Fem