Dagje ATV -en - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu Dagje ATV -en - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Dagje ATV -en

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

01 Augustus 2008 | Costa Rica, Montezuma

Beste mensen,
wat hebben we een mooie dag gehad. De quads worden hier ATV genoemd. Dus vanmorgen om 8 uur zijn we met 2 ATV's vertrokken. We zijn langs de zuidpunt van dit schiereiland gecrossed. Geweldig om dit op zo'n ding te doen. Gashendel open en hoepsakee de bult op. Aanvankelijk matig geasfalteerde wegen, daarna de "schotterpistes" en later hebben we "de weg" langs het strand gevolgd. Nu begrijp ik ook dat dat niet altijd kan. Regentijd en dan heb je nog eb en vloed erbij. Het water stuwt hier flink op en dat heeft invloed op de wegen. Wegen, ik snap niet dat ze daarvoor wat ze hier ermee bedoelen geen nieuw woord hebben. Dit heeft echt niks meer met 'weg' te maken, alleen dat men zich erop verplaatst. Het meeste heeft het weg van een half droge rivierbedding. Dikke keien, diepe geulen, soms gevuld met water, soms droog. Er was een stukje 'weg' zo erg ondergelopen dat ik eerst even een stuk gelopen ben om te kijken hoe diep is het water. Nou tot kuitdiepte. Dat lukt zei Fred. Ik rij steeds voorop, dan raakt hij me niet kwijt. Dus een dot gas geven en daar gaan we. Jeetje, het was toch dieper, kniediep, de voeten die op de ATV op het plankje stonden zaten in het water. Dat ding begint te drijven en ik kneep hem. Maar ik heb de overkant bereikt. Aangezien we dat toch te triggy vonden ben ik weer terug naar de overkant, waar Fred nog stond. Dus verder gereden en naar een andere plaats gereden. Daar hebben we even aan andere toeristen in een auto gevraagd hoe terug naar St. Theresia. "Gewoon het pad langs zee" zei die man. Nee, dat is zo diep. Nee hoor ik rij met de auto er zo langs. Dus wij achter hem aan, en ja hoor daar was die 'plas' weer. Hij reed er rustig doorheen, Fred toen achter hem en ik dan voor de 3de keer. Moet bekennen dat langzaam rijden de betere optie was. Maar weet ik veel. Verder zijn we nog aan het strand geweest, hoge golven veel wave surfers en ik kwam bijna het water niet in. Wat een kracht hebben die golven.
Er waren weer vele mooie fotomomenten.
Ook werden we nog door politie aangehouden. 5 agenten in volledie tenue, d.w.z met kogelvrije vesten... bij ruim 34 graden stonden ze daar de toeristen aan te houden die op die ATV's rijden. Rjbewijs, nou meneer dat heb ik niet meer, dat is gestolen. Meneer u moet wel uw helm dragen. Ik had natuurlijk keurig mijn helmpje op, ook geen rijbewijs bij mee, maar we hadden kopien van de paspoorten bij ons. Fred zette zijn helm nu wel op en wellicht heeft die ons laten gaan met de gedachte, ze zijn al wat ouder...
Later kwamen we er weer langs en daar stonden die touristen in de rij met de ATV's. Dikke pech, want velen hadden niet eens de helm die bij het verhuurbedrijf wordt aangeboden meegenomen. En touristen kun je melken.
Op weg naar huis hebben we nog 2 jonge Argentijnen een lift gegeven, die ware al een half jaar aan het backpakken met de tent! Dus die hadden me een vracht op de rug en in de handen en het waren nog 7 km tot Montezuma. Ze waren blij verrrast toen ik ze uitnodigde voor een plek achter op de ATV. Misschien wel even blij dan wij toen achter op die pickup.
Zo het is weer etenstijd hier. Sneu, alle straatventers zijn in rep en roer. De politie heeft inval gedaan en al hun spullen in beslag genomen. Tot maandag, dan mogen ze alles weer ophalen. Vind ik wel erg sneu voor ze, want het zijn hier aardige lui, helemaal niet opdringerig.
Oja en in San Jose ga ik consessies doen qua camera. Ik koop een klein digitaal toestelletje. Zal mijn eisen dan moeten bijstellen. In NL ga ik die mijne opsturen en laten schoonmaken, volgens foto konijnenberg kan dat prima en komt het dan weer in orde. Gelukkig hebben we internet voor alle informatie.
Pura vida

hartelijke groet
Fred en Renate

  • 02 Augustus 2008 - 15:14

    Karlijn:

    Nee toch moeder... niet de spiegel refelx.... ;)

  • 02 Augustus 2008 - 18:49

    Stiefdochter Fem:

    Hey hey!
    Moe aangekomen in Nederland, maar zeer voldaan! Jaloers dat jullie een paar weken hebben voor deze vakantie. Desondanks ben ik blij dat ik terug ben ik NL, ik geniet nu van mijn douche en schoon bedje. Heerlijk!
    Veel plezier, succes met je nieuwe camera..
    Kus

  • 03 Augustus 2008 - 10:10

    Gerrie En Henk:

    WWat een belevenissen, Henk roept ik ga nooit zonder organisatie hoor, de held. Met een kleine diditale kan je ook hele mooie foto's maken hoor, nog veel plezier,adios.

  • 03 Augustus 2008 - 19:22

    Klaas:

    we zijn net weer terug van frankrijk en las jullie avonturen; net een avonturenroman, alleen dit is werkelijkheid.
    jullie beleven wel verschrikkelijk veel; soms ook wat minder mooie, zoals bij die diefstal. maar jullie laten je niet uit het veld slaan.
    naar de foto's te oordelen is het een woest land, alleen om daar te fietsen..... nou nee. probeer eens een hoovercraft-fiets.
    ik wens jullie nog veel plezier en succes op jullie reis.
    groetjes klaas en sylviane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Montezuma

Fietsreis Costa Rica

Met fiets door Costa Rica

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2008

weer eens thuis

17 Augustus 2008

Thuis

17 Augustus 2008

Terug in San Jose

11 Augustus 2008

Weer verder

11 Augustus 2008

Terug in de wereld van internet en telefoonpalen
Renate

Ik houd van reizen. Equipment: Riese Müller Nevo GT Touring e-bike

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 322513

Voorgaande reizen:

12 Mei 2024 - 22 Juni 2024

Het is weer tijd voor een fietsreis

21 Augustus 2023 - 17 September 2023

Terug de bergen in

10 Juni 2023 - 30 Juni 2023

Fietsen in de Alpen

27 Augustus 2019 - 30 September 2019

Het nieuwe reizen

19 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Terug naar Afrika

25 Augustus 2018 - 20 September 2018

Rondje Alpen

03 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Voorjaarstrip Bella Italia

24 November 2017 - 10 December 2017

Later is NU

24 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Lapland

09 December 2016 - 19 December 2016

Terug naar Bali

30 April 2016 - 12 Juni 2016

Bari - thuis

30 Augustus 2016 - 30 November 2015

Fietsreis in Griekenland

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Op naar Bergamo "Reitsmaroute richting Rome"

21 April 2015 - 09 Juni 2015

Overlanding Zuidelijk Afrika

12 September 2013 - 30 November 2012

Fietsreis Italie

11 November 2012 - 21 November 2012

Even er tussenuit, een ander soort avontuur

20 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Fietsreis Cambodja & Zuid Vietnam

29 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Fietsreis Maleisië

25 Mei 2011 - 12 Juni 2011

Fietsreis Andalusie

23 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Fietsreis Sri Lanka

13 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Fietsreis Zuid Italie

05 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Fietsreis Costa Rica

09 Oktober 2008 - 16 Oktober 2008

Stedentrip New York

15 Juli 2007 - 20 Augustus 2007

Fietsreis Thailand

05 April 2013 - 30 November -0001

Sicilia

14 Mei 2014 - 30 November -0001

Fietsreis Sardinie

Landen bezocht: