Dagje ATV -en - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu Dagje ATV -en - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Dagje ATV -en

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

01 Augustus 2008 | Costa Rica, Montezuma

Beste mensen,
wat hebben we een mooie dag gehad. De quads worden hier ATV genoemd. Dus vanmorgen om 8 uur zijn we met 2 ATV's vertrokken. We zijn langs de zuidpunt van dit schiereiland gecrossed. Geweldig om dit op zo'n ding te doen. Gashendel open en hoepsakee de bult op. Aanvankelijk matig geasfalteerde wegen, daarna de "schotterpistes" en later hebben we "de weg" langs het strand gevolgd. Nu begrijp ik ook dat dat niet altijd kan. Regentijd en dan heb je nog eb en vloed erbij. Het water stuwt hier flink op en dat heeft invloed op de wegen. Wegen, ik snap niet dat ze daarvoor wat ze hier ermee bedoelen geen nieuw woord hebben. Dit heeft echt niks meer met 'weg' te maken, alleen dat men zich erop verplaatst. Het meeste heeft het weg van een half droge rivierbedding. Dikke keien, diepe geulen, soms gevuld met water, soms droog. Er was een stukje 'weg' zo erg ondergelopen dat ik eerst even een stuk gelopen ben om te kijken hoe diep is het water. Nou tot kuitdiepte. Dat lukt zei Fred. Ik rij steeds voorop, dan raakt hij me niet kwijt. Dus een dot gas geven en daar gaan we. Jeetje, het was toch dieper, kniediep, de voeten die op de ATV op het plankje stonden zaten in het water. Dat ding begint te drijven en ik kneep hem. Maar ik heb de overkant bereikt. Aangezien we dat toch te triggy vonden ben ik weer terug naar de overkant, waar Fred nog stond. Dus verder gereden en naar een andere plaats gereden. Daar hebben we even aan andere toeristen in een auto gevraagd hoe terug naar St. Theresia. "Gewoon het pad langs zee" zei die man. Nee, dat is zo diep. Nee hoor ik rij met de auto er zo langs. Dus wij achter hem aan, en ja hoor daar was die 'plas' weer. Hij reed er rustig doorheen, Fred toen achter hem en ik dan voor de 3de keer. Moet bekennen dat langzaam rijden de betere optie was. Maar weet ik veel. Verder zijn we nog aan het strand geweest, hoge golven veel wave surfers en ik kwam bijna het water niet in. Wat een kracht hebben die golven.
Er waren weer vele mooie fotomomenten.
Ook werden we nog door politie aangehouden. 5 agenten in volledie tenue, d.w.z met kogelvrije vesten... bij ruim 34 graden stonden ze daar de toeristen aan te houden die op die ATV's rijden. Rjbewijs, nou meneer dat heb ik niet meer, dat is gestolen. Meneer u moet wel uw helm dragen. Ik had natuurlijk keurig mijn helmpje op, ook geen rijbewijs bij mee, maar we hadden kopien van de paspoorten bij ons. Fred zette zijn helm nu wel op en wellicht heeft die ons laten gaan met de gedachte, ze zijn al wat ouder...
Later kwamen we er weer langs en daar stonden die touristen in de rij met de ATV's. Dikke pech, want velen hadden niet eens de helm die bij het verhuurbedrijf wordt aangeboden meegenomen. En touristen kun je melken.
Op weg naar huis hebben we nog 2 jonge Argentijnen een lift gegeven, die ware al een half jaar aan het backpakken met de tent! Dus die hadden me een vracht op de rug en in de handen en het waren nog 7 km tot Montezuma. Ze waren blij verrrast toen ik ze uitnodigde voor een plek achter op de ATV. Misschien wel even blij dan wij toen achter op die pickup.
Zo het is weer etenstijd hier. Sneu, alle straatventers zijn in rep en roer. De politie heeft inval gedaan en al hun spullen in beslag genomen. Tot maandag, dan mogen ze alles weer ophalen. Vind ik wel erg sneu voor ze, want het zijn hier aardige lui, helemaal niet opdringerig.
Oja en in San Jose ga ik consessies doen qua camera. Ik koop een klein digitaal toestelletje. Zal mijn eisen dan moeten bijstellen. In NL ga ik die mijne opsturen en laten schoonmaken, volgens foto konijnenberg kan dat prima en komt het dan weer in orde. Gelukkig hebben we internet voor alle informatie.
Pura vida

hartelijke groet
Fred en Renate

• 02 Augustus 2008 - 15:14

Karlijn:

Nee toch moeder... niet de spiegel refelx.... ;)

• 02 Augustus 2008 - 18:49

Stiefdochter Fem:

Hey hey!
    Moe aangekomen in Nederland, maar zeer voldaan! Jaloers dat jullie een paar weken hebben voor deze vakantie. Desondanks ben ik blij dat ik terug ben ik NL, ik geniet nu van mijn douche en schoon bedje. Heerlijk!
    Veel plezier, succes met je nieuwe camera..
    Kus

• 03 Augustus 2008 - 10:10

Gerrie En Henk:

WWat een belevenissen, Henk roept ik ga nooit zonder organisatie hoor, de held. Met een kleine diditale kan je ook hele mooie foto's maken hoor, nog veel plezier,adios.

• 03 Augustus 2008 - 19:22

Klaas:

we zijn net weer terug van frankrijk en las jullie avonturen; net een avonturenroman, alleen dit is werkelijkheid.
    jullie beleven wel verschrikkelijk veel; soms ook wat minder mooie, zoals bij die diefstal. maar jullie laten je niet uit het veld slaan.
    naar de foto's te oordelen is het een woest land, alleen om daar te fietsen..... nou nee. probeer eens een hoovercraft-fiets.
    ik wens jullie nog veel plezier en succes op jullie reis.
    groetjes klaas en sylviane