Uitrusten in Montezuma of niet? - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu Uitrusten in Montezuma of niet? - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Uitrusten in Montezuma of niet?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

31 Juli 2008 | Costa Rica, Montezuma

Beste mensen,

hier zijn we nog een keer verhuisd naar een mooi hotel met een schitterende tuin aan zee. De zee heeft een groot minpunt, ze is zeer gevaarlijk in ik heb op het moment dat ik er was geen anderen zien zwemmen.
We hebben een grote strandwandeling gemaakt over rotsen, strand en door water. Op terugweg zag Fred opeens een volwassen Iguana (Leguaan) Ik schat hem toch wel een meter lang. En deze liep niet direct weg. Dus wij uit ons doen, want ze zijn toch bang??? We hebben beiden een stok epakt, Fred nog een steen erbij, je weet maar nooit. Het zag er niet uit! Toen we met een grote boog omheen wilden lopen, zette hij het op lopen. Terug het bos in. Nou, oog in oog met zo'n beest in vrije natuur zonder gids, dan ben ik al mijn dapperheid kwijt.
Volgende dag hebben we geluierd en 's middag wilden we naar de waterfalls van Montezuma lopen. Na de tropische bui van bijna 3 uur zijn we nog op pad gegaan. We worden toch nat. Maar al gauw bleek de weg over glibberige stenen en paden te gaan en rregelmatig door kuitdiep water. Ik had de camera en de verrekijker om de nek, want ik dacht mooie plaatjes te kunnen schieten. Maar de weg eisde alle aandacht en Fred naam het spul over omdat ik me onzeker voelde. I vond het water nogal een flinke stroming hebben , voor mij waren de stenen eel glibberiger en natuurlijk waren de hellingen veel steiler...
Maar we hebben de eerste pool van de waterfal gehaald. Dus erin en zwemmen, met schoenen, die waren toch al nat en natte sokken krijg je bijna niet meer aan. Fred houdt niet van zwemmen in alles wat geen zwembad is en bleef staan. Op terugweg ging Fred onderuit en lag half in het water. Met mijn camerea en verrekijker. Ik heb gauw de SD card eruit gehaald, verder was die echt helemaal nat. Thuis alles uit elkaar gehaald wat kon. De body is inmiddels droog en doet het. Maar de lens zit vol water en dat wat opgedroogd is heet vlekken achtergelaten. Dat is flink balen. Want fotograferen lukt niet meer met die lens...
Ik hoo dat ik in San Jose deze lens kan kopen of anderes koop ik toch nog een kleintje. Want we vertrekken nog naar het zuiden naar het natuurpark en helemaal geen foto's meer maken vind ik niet leuk.
Voor vandaag hadden we 2 quads gehuurd. Deze wilden we vanmorgen ophalen. We kregen uitleg over het hoe en wat, maar wat voor gammele dingen. De rem was niet je van het, de handrem deed het ook niet echt goed, dan maar in de vooruit of achteruit zetten als je parkeert. De sleutel ging er ook niet makkelijk in en het was even frutselen om hem te kunnen draaien. Nou ik had het helemaal gehad, ze kosten $ 70 per stuk en dan zo'n troep. Die juffrouw vond jammer dat ze niet in zo'n goede staat waren, alle anderen waren al weg en de vorige huurder had ze dan niet zo netjes teruggebracht. Blah, blah, blah, vertel mij wat. Dus we hebben ze niet genomen en voor morgen bij een andere aanbieder 2 gereserveerd.
Dus vandaag een klein eindje gefietst tot een andere baai, lekker in de zon/schaduw gelegen en nog gebeld met San Jose om het vervolg te rregelen. De trip naar het natuurpark, hotel reserveren, bus reserveren, auto reserveren,... We staan er zelf van verstelt hoe veel geregel er aan alles te pas komt. Maar nu gaan we lekker eten en een Imperial drinken, Ik had het bericht al afgesloten, maar gisteravond liepen we het cafe binnen en er was de al avondlijke filmvertoning bezig. De stoelen staan in meerere rijen een groot projectiescherm ervoor en er zitten toch een 20 tal mensen te kijken. Te kijken naar:???
Soldaat van Oranje! Nl gesproken en engels ondertitetld. Zo beleef je nog eens wat.
adios

Fred en Renate

  • 01 Augustus 2008 - 06:22

    Patricia:

    Buenos dias Ticootjes!
    Weer genoeg beleefd en ohhhh shit de camera! echt jammer maar gelukkig niet heel erg. Zo te lezen moet daar erg mooi zijn en doordat veel bla bla kunnen jullie al zeker een aardige mondje Spaans niet? hier alles tropical zelf met tropical regen.
    Besos

  • 01 Augustus 2008 - 16:11

    Dinie/Cor:

    Jammer van het ongeluk met de camera.Maar jullie beschrijving van de reis geeft ook een uitstekend "beeld".Houden zo en nog een fijne tijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Montezuma

Fietsreis Costa Rica

Met fiets door Costa Rica

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2008

weer eens thuis

17 Augustus 2008

Thuis

17 Augustus 2008

Terug in San Jose

11 Augustus 2008

Weer verder

11 Augustus 2008

Terug in de wereld van internet en telefoonpalen
Renate

Ik houd van reizen. Equipment: Riese Müller Nevo GT Touring e-bike

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 322515

Voorgaande reizen:

12 Mei 2024 - 22 Juni 2024

Het is weer tijd voor een fietsreis

21 Augustus 2023 - 17 September 2023

Terug de bergen in

10 Juni 2023 - 30 Juni 2023

Fietsen in de Alpen

27 Augustus 2019 - 30 September 2019

Het nieuwe reizen

19 Februari 2019 - 06 Maart 2019

Terug naar Afrika

25 Augustus 2018 - 20 September 2018

Rondje Alpen

03 Mei 2018 - 01 Juni 2018

Voorjaarstrip Bella Italia

24 November 2017 - 10 December 2017

Later is NU

24 Februari 2017 - 03 Maart 2017

Lapland

09 December 2016 - 19 December 2016

Terug naar Bali

30 April 2016 - 12 Juni 2016

Bari - thuis

30 Augustus 2016 - 30 November 2015

Fietsreis in Griekenland

15 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Op naar Bergamo "Reitsmaroute richting Rome"

21 April 2015 - 09 Juni 2015

Overlanding Zuidelijk Afrika

12 September 2013 - 30 November 2012

Fietsreis Italie

11 November 2012 - 21 November 2012

Even er tussenuit, een ander soort avontuur

20 Juli 2012 - 25 Augustus 2012

Fietsreis Cambodja & Zuid Vietnam

29 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Fietsreis Maleisië

25 Mei 2011 - 12 Juni 2011

Fietsreis Andalusie

23 Juli 2010 - 22 Augustus 2010

Fietsreis Sri Lanka

13 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Fietsreis Zuid Italie

05 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Fietsreis Costa Rica

09 Oktober 2008 - 16 Oktober 2008

Stedentrip New York

15 Juli 2007 - 20 Augustus 2007

Fietsreis Thailand

05 April 2013 - 30 November -0001

Sicilia

14 Mei 2014 - 30 November -0001

Fietsreis Sardinie

Landen bezocht: