Uitrusten in Montezuma of niet? - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu Uitrusten in Montezuma of niet? - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Renate Jong - WaarBenJij.nu

Uitrusten in Montezuma of niet?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renate

31 Juli 2008 | Costa Rica, Montezuma

Beste mensen,

hier zijn we nog een keer verhuisd naar een mooi hotel met een schitterende tuin aan zee. De zee heeft een groot minpunt, ze is zeer gevaarlijk in ik heb op het moment dat ik er was geen anderen zien zwemmen.
We hebben een grote strandwandeling gemaakt over rotsen, strand en door water. Op terugweg zag Fred opeens een volwassen Iguana (Leguaan) Ik schat hem toch wel een meter lang. En deze liep niet direct weg. Dus wij uit ons doen, want ze zijn toch bang??? We hebben beiden een stok epakt, Fred nog een steen erbij, je weet maar nooit. Het zag er niet uit! Toen we met een grote boog omheen wilden lopen, zette hij het op lopen. Terug het bos in. Nou, oog in oog met zo'n beest in vrije natuur zonder gids, dan ben ik al mijn dapperheid kwijt.
Volgende dag hebben we geluierd en 's middag wilden we naar de waterfalls van Montezuma lopen. Na de tropische bui van bijna 3 uur zijn we nog op pad gegaan. We worden toch nat. Maar al gauw bleek de weg over glibberige stenen en paden te gaan en rregelmatig door kuitdiep water. Ik had de camera en de verrekijker om de nek, want ik dacht mooie plaatjes te kunnen schieten. Maar de weg eisde alle aandacht en Fred naam het spul over omdat ik me onzeker voelde. I vond het water nogal een flinke stroming hebben , voor mij waren de stenen eel glibberiger en natuurlijk waren de hellingen veel steiler...
Maar we hebben de eerste pool van de waterfal gehaald. Dus erin en zwemmen, met schoenen, die waren toch al nat en natte sokken krijg je bijna niet meer aan. Fred houdt niet van zwemmen in alles wat geen zwembad is en bleef staan. Op terugweg ging Fred onderuit en lag half in het water. Met mijn camerea en verrekijker. Ik heb gauw de SD card eruit gehaald, verder was die echt helemaal nat. Thuis alles uit elkaar gehaald wat kon. De body is inmiddels droog en doet het. Maar de lens zit vol water en dat wat opgedroogd is heet vlekken achtergelaten. Dat is flink balen. Want fotograferen lukt niet meer met die lens...
Ik hoo dat ik in San Jose deze lens kan kopen of anderes koop ik toch nog een kleintje. Want we vertrekken nog naar het zuiden naar het natuurpark en helemaal geen foto's meer maken vind ik niet leuk.
Voor vandaag hadden we 2 quads gehuurd. Deze wilden we vanmorgen ophalen. We kregen uitleg over het hoe en wat, maar wat voor gammele dingen. De rem was niet je van het, de handrem deed het ook niet echt goed, dan maar in de vooruit of achteruit zetten als je parkeert. De sleutel ging er ook niet makkelijk in en het was even frutselen om hem te kunnen draaien. Nou ik had het helemaal gehad, ze kosten $ 70 per stuk en dan zo'n troep. Die juffrouw vond jammer dat ze niet in zo'n goede staat waren, alle anderen waren al weg en de vorige huurder had ze dan niet zo netjes teruggebracht. Blah, blah, blah, vertel mij wat. Dus we hebben ze niet genomen en voor morgen bij een andere aanbieder 2 gereserveerd.
Dus vandaag een klein eindje gefietst tot een andere baai, lekker in de zon/schaduw gelegen en nog gebeld met San Jose om het vervolg te rregelen. De trip naar het natuurpark, hotel reserveren, bus reserveren, auto reserveren,... We staan er zelf van verstelt hoe veel geregel er aan alles te pas komt. Maar nu gaan we lekker eten en een Imperial drinken, Ik had het bericht al afgesloten, maar gisteravond liepen we het cafe binnen en er was de al avondlijke filmvertoning bezig. De stoelen staan in meerere rijen een groot projectiescherm ervoor en er zitten toch een 20 tal mensen te kijken. Te kijken naar:???
Soldaat van Oranje! Nl gesproken en engels ondertitetld. Zo beleef je nog eens wat.
adios

Fred en Renate

• 01 Augustus 2008 - 06:22

Patricia:

Buenos dias Ticootjes!
    Weer genoeg beleefd en ohhhh shit de camera! echt jammer maar gelukkig niet heel erg. Zo te lezen moet daar erg mooi zijn en doordat veel bla bla kunnen jullie al zeker een aardige mondje Spaans niet? hier alles tropical zelf met tropical regen.
    Besos

• 01 Augustus 2008 - 16:11

Dinie/Cor:

Jammer van het ongeluk met de camera.Maar jullie beschrijving van de reis geeft ook een uitstekend "beeld".Houden zo en nog een fijne tijd